Skriver av mig lite bara...

Jag har kaos uppe i huvudet just nu! Om ca 7 veckor ska vi ha barn, det kan såklart bli tidigare och det kan bli senare.. Min plan är att plugga in i det sista, även om det skulle vara skönt att bara vara ledig, men det får man ju inte hur som helst. I alla fall håller jag på och försöker ordna med allt praktiskt nu inför mitt studieuppehåll och det skulle inte vara något problem alls om det inte var för att dom ska göra om utbildningen, så de som går årskursen under mig läser andra kurser än vad jag gör. Så just nu håller jag på och försöker få tag på programansvarig för min utbildning för att se hur vi löser allt. Jag har säkert ringt 20-30 gånger idag så till slut svarade han och sa att han ska ringa upp. Skam den som ger sig, haha! Jag har pratat med csn, så det är alla fall löst.
Jag har lämnat in ett arbete idag, som ska opponeras på nästa vecka. Men jag tror att jag har använt för litet radavstånd, hoppas att det kvittar. Annars måste jag korta av arbetet vilket blir ett jättejobb eftersom allt hänger ihop. Jag vill inte det för jag har verkligen kämpat för att skriva så bra jag kan och få med det som är väsentligt.
Eftersom jag och Adam är född 1981 så känner vi många som fyller 30 i år och vi är bjuden på fest varje helg i oktober på olika orter. Jag vill såklart gå på alla, men det går nog inte så jag måste försöka planera hur jag ska göra. Men jag vet inte hur allt ser ut med skolan än, så jag vet inte när jag kan åka bort och inte. Jag vet inte ens när sista tentan är. I vanliga fall är jag flexibel och tar saker som de kommer. Men när jag kan få barn precis när som helst i slutet av kursen så skulle det vara ganska bra att kunna planera lite.
Det här är några av sakerna som snurrar runt i mitt huvud just nu och som jag inte kan påverka än. Men jag har också tusen andra tankar som åker runt, runt. Jag önskar att jag bara kunde koppla bort dom, för som det är just nu har jag svårt att somna på kvällen och jag vaknar på natten och funderar. På dagarna går massa energi åt att fundera och jag blir så trött att jag inte får något vettigt gjort, förutom sånt som verkligen måste göras. Men jag klarar heller inte av att bara sitta och vila för även om jag sitter i soffan så slappnar jag inte av.
Hoppas att han från skolan ringer snart så att jag kan få allt vad gäller skolan ur världen, då har jag åtminstone en grej mindre att fundera över.
Jag tror jag ska försöka styra upp lite av kaoset som är här hemma nu, för vi har grejer överallt och det skulle vara skönt att få lite ordning.

Kram på er!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0