Skvallertanter

Ni vet hur det sägs att det är mycket skvaller i småstäder medan i storstäder är man mer anonym... Jag kan härmed berätta att på min gård håller folk koll på varandra i alla fall.
Jag var nyss ute med Oliwer i bärselen och Shakira i koppel, då kommer en söt liten tant fram och pratar med mig. Hon har pratat med oss förut, men jag vet inte riktigt vem hon är. Jag tror hon bor i en annan trappuppgång här på gården kanske. I alla fall berättade hon att hon hade hört att vi skulle flytta och så undrade hon vart. Sen berättade hon att grannen ovanför oss också ska flytta och hela historien om vart hon ska ta vägen och varför. Det är andra gången den här veckan som en granne kommer fram och pratar med mig om flytten och berättar om våran andra granne. Jag tror nog att det är mycket mer skvaller här än vad folk tror och nu när jag just har börjat ta mig in i skvallerkretsarna så ska vi flytta. Vad typiskt, haha! Nej men allvarligt så verkar folk tycka att det är tråkigt att vi flyttar. Vi är nog väldigt bra grannar, haha!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0