FB-status

Det här har en vän till mig lagt upp som status på facebook:

"Hörde på nyheterna att Fredrik Reinfeldt hade magsjuka och kunde inte närvara på något möte i riksdagen i förrgår! Men herre gud, gå på mötet... Det finns väl toaletter!? Alliansen kräver att cancersjuka, handikappade, utbrända, med flera ska jobba!!! Hur sjuka dom än är... Å du är bara lite "skitnödig"!? Skäms ta mig faan.."

Min första tanke när jag läste det var att det är väl klart att han ska få vara hemma om han är sjuk. Sen fortsatte jag läsa och även om det kanske är lite fräckt att skriva sådär så håller jag på sätt och vis med. Är man sjuk ska man inte behöva jobba, jag vet att de vill komma åt de människor som faktiskt inte är sjuka utan klarar av att jobba. Men tyvärr drabbar det fel människor. Det är fel att de som mår dåligt blir drabbade bara för att det finns andra människor som fuskar.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0