Sjuk igen

När jag vaknade i morse kändes kroppen jättetung, så jag och Oliwer låg kvar i sängen ganska länge. Så när jag låg där och höll på att vaknade så ringde telefonen. Den kändes jättetung och jag skakade när jag höll den mot örat. Jag började svettas och må illa. Jag trodde först att det var min kropp som var slutkörd, att jag hade ätit för lite och jobbat för hårt. Jag har ju dessutom lite järnbrist. Jag lät Oliwer ligga kvar i sängen och gick ut i köket för att hämta något att äta, benen skakade under mig och jag fick hålla mig i diskbänken när jag väl kom ut i köket. Jag tog med en banan och gick tillbaka till sängen. Jag skakade så det var svårt att skala bananen, sen tog jag en tugga men kände direkt av illamåendet. Jag tvingade ner några tuggor till sen gav jag upp. Med skakande händer lyckades jag skicka iväg ett sms till Adam att jag inte mådde bra. Sen bestämde jag mig för att jag skulle klara av det här, även om jag inte visste hur jag skulle lyckas ta hand om Oliwer när kroppen inte änns ville bära mig. Jag ringde upp Adam och sa att jag skulle höra av mig om en stund och berätta hur jag mådde. Direkt när jag lagt på fick jag rusa till toaletten och sen hade jag ingen banan kvar i magen. Som tur var skakade jag inte lika mycket efteråt! Och medan Adam åkte hem till mig så lyckades jag byta blöja på Oliwer. Sen blev det en väldigt lång mysmorgon i sängen för Oliwer och mig.

Tur att Adam kom hem och tog hand om både mig och Oliwer! Jag mår mycket bättre nu och illamåendet har släppt nästan helt! Fast jag mår fortfarande alldeles konstigt...

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch och fy.. Krya på dig!! Kramar

2012-02-02 @ 20:18:36
URL: http://lekochbetong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0