Uppe utan Oliwer

                                           
För kanske första gången sitter jag uppe fast Oliwer sover. Men jag har svårt att slappna av och funderar nästan hela tiden på om han är vaken. Tänk om han vaknar och jag inte hör honom. Men jag vet ju att jag skulle höra om han plötsligt ropade eller skrek. Sådär är det när jag ska sova också. Jag har jättesvårt att somna för jag är rädd för att jag inte ska vakna när han vaknar, men det gör jag ju alltid så jag fattar inte vart tankarna kommer ifrån. Det är jobbigt för jag ligger ofta vaken minst en timme innan jag somnar. (I vanliga fall somnar jag när jag lägger huvudet på kudden.)
Adam sitter framför datan och jag känner mig riktigt ensam, även om han är i samma rum. Jag är inte van att vara ensam för Oliwer eller både Adam och Oliwer brukar ju alltid va med mig.. Ibland är det skönt att vara ensam eller göra något för sig själv, men just nu har jag ingen lust med det så jag ska nog gå och lägga mig istället. Krypa ner i sängen och läsa, det känns ganska lockande faktiskt. Mysigt!

Idag har förresten Anders, Marina och Madicken varit här och hälsat på. Madicken fyller 2 år i sommar och hon har blivit så stor. Jag tror Oliwer tyckte att det var kul att kolla på henne. Dom har nyss varit i Thailand och var så bruna och fina! När dom hade åkt så gick jag, Adam och Oliwer ut på en kvällspromenad. Jag tycker att det är så himla mysigt att vara ute och gå på kvällarna. Vi pratade om livet och framtiden och det kändes ganska bra tycker jag. Som jag har sagt förut så tror jag att man kan nå sina mål så länge man tror på sig själv och inte ger upp.
Nej nu ska jag krypa ner under täcket och bara mysa!!

/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0