Hur kan man???

Jag läste nyss på aftonbladet om en mamma som tvingade sin treåring att röka och dricka öl.
Här nedan kommer ett utdrag ur artikeln:

"Dra då!"

Polisen har hittat två mobilkamerafilmer som visar hur mamman sitter med ett sällskap av andra vuxna och sin treårige son.

Hon uppmanar sonen att röka.

– Men dra då din...Dra då!

– Tänd igång för fan. Sätt fräs på fanskapet, hörs hon säga på filmen.

Varje gång pojken hostar till skrattar sällskapet. De säger åt honom att dra halsbloss och visar även hur.

– Och så in. In. Nä, det är fel, du kan inte.

"Tjallare"

En annan i sällskapet säger därefter till den lille pojken att dricka starköl.

– Smakar det gott? Ta lite, ta en klunk bira.

När pojken ryser av smaken säger mamman:

– Det är ändå bra. Man sover skitbra och får starka muskler.

Mamman berättar även för sonen att han aldrig får säga något om det hon förmått honom att göra till någon utomstående, som socialtjänsten.

– Får socialen se detta är det kört, skrattar hon.

– Du ska inte säga det. Tjallare. Golarfitta, säger hon och knäpper till pojken i tinningen för att understryka."


Mina ögon tårades när jag läste det här. Jag förstår inte hur någon kan göra så mot sitt barn. Jag blir så arg!!! Att det finns såna här människor är en av anledningarna till varför jag läser till socionom. Inga barn ska behöva utsättas för sånt där och det är vi vuxna som har ansvaret att hjälpa till!

/Anna


Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch.. Finns inga ord. Theo är ju 3 år, bara tanken på att göra nåt sånt mot en så liten kille får mig att bli mållös.

2012-02-07 @ 20:17:37
URL: http://lekochbetong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0