Hjärnspöken

På kvällen när jag är trött så får jag verkligen kämpa med mitt nyårslöfte. Alla fall såna här kvällar när Oliwer inte vill somna. Vi har varit och hälsat på Cissi med familj i Täby så vi kom hem ganska sent, men någon gång runt elva la jag i alla fall Oliwer i sängen och började göra mina situps (som jag försöker göra så ofta som möjligt nu för tiden). Jag hann bara göra 50 st innan han började gnälla så jag avbröt min träning för att sätta mig hos honom. Men han lugnade inte ner sig så jag plockade upp honom och gick ut till Adam i vardagsrummet. Det var då kampen började! Inte med Oliwer utan med mig själv! Jag kom på att jag hade missat ett program som jag ville se och jag blev jättearg! Helst ville jag bara skrika rakt ut och hitta någon syndabock som jag kunde ta ut min ilska på, men jag lyckades hålla mig lugn och gnällde bara lite.. Så kom jag på att jag kunde se programmet på internet, inte vad jag hade tänkt mig från början men det kändes bra att jag inte bröt ihop utan istället hittade en lösning genom att försöka tänka positivt! Strax efter halv tolv stängde Adam av allt och skulle gå och lägga sig, Oliwer ville fortfarande inte sova och jag kände mig så avundsjuk på Adam som slapp ta kampen om sovandet och bara kunde lägga sig så jag gnällde lite på honom. Då kom jag på att jag varken hunnit blogga idag eller träna och allt jag behövde var typ en halvtimme. Plötsligt kände jag mig jättetjock också, det gör jag alltid när jag blir för trött på kvällarna. Magen är jättestor och hjälp vilka valkar jag har på sidorna! Varför åt jag pizza idag? Det var väl onödigt, magen är ju större nu än för en vecka sen! Men! Än en gång lyckades jag vinna över mina hjärnspöken! Jag sköt bort tankarna och tog med mig Oliwer ut ur sovrummet så att Adam skulle få sova trots Oliwers skrik och gnäll. Han lugnade ner sig i min famn och jag gick genom lägenheten och kollade på all röra, jag borde ha städat! Men det kan jag ju göra en annan dag. Det skadar ju ingen att jag har stökigt hemma. Så när jag stod där i köket och vaggade Oliwer i famnen tittade jag ut genom fönstret. Regnet övergick till snö och jag såg någon kämpa sig fram i blåsten. I huset mitt emot lyste det i några fönster, fler än vi var vaken! Plötsligt kändes det riktigt mysigt att stå där och titta ut med Oliwer tryckt emot mig. Jag kanske t.o.m bränner några kalorier när jag bär honom och vaggar och går fram och tillbaka, haha! Föresten så spelar det ingen roll, det har ju inte änns gått två månader sen jag fick barn så det är väl okej att vara lite rund! Nu har Oliwer somnat i sin säng och jag ska också krypa ner. Jag tror jag ska läsa några sidor och bara mysa innan jag somnar!
Jag har fått kämpa ordentligt med mina hjärnspöken ikväll, men nu mår jag bra och känner mig lycklig och glad! Jag vann!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det där skulle jag ha kunnat skriva :) Känner igen mig i allt du skrev! Man blir stressad att komma i form trots att man inte ska bli det. Allt blir iallafall lättare med tiden :) Kramar

2012-01-04 @ 12:43:07
URL: http://lekochbetong.blogg.se/
Postat av: Anna-Stina "kusin"

Snälla du ... du är vacker som du är. Tids nog kommer du att hitta formen igen. Men passa på att njuta <3 för just nu har du faktiskt en orsak att se ut precis som du gör. Vet inte om du ammar, men om du gör det så sägs det att man faktiskt hittar formen fortare då barnet hjälper liksom till :D

Jag försökt oxå träna när Tobias var liten dock var han 3-4 månader när jag började. Men serru det gick inte alls han var jätte lessen när jag gick och grät och skrek ända tills mamma kom hem från träningen så efter ca 3 ggr gav jag upp. Han var nöjd bara han fick ligga i min famn och "tutta" (på surmjölken som blir när man tränar). Fick till svar av BVC när jag försökte sluta att amma honom vid 6 månader och det inte gick att pojkar tycker om bröst när de är liten och när de är stor :D haha.

Så tro mig du kommer att hitta dit du vill. Men kanske inte i morgon eller nästa dag men vips så är du där <3 pussa på lillskrutten från mig. Kramisar i massor

2012-01-04 @ 19:12:22
Postat av: Anna

Tack gulliga ni!

2012-01-05 @ 12:38:06
Postat av: Simona

Hej Anna! Tänkte bara lägga in en liten kommentar. Du har nyss fått barn, njut! Du är inte tjock! Några kilo hit å dit, du har fått ut något underbart av det!!



På tal om situps är det INGE bra när du nyss varit gravid!! Testa på plankan, vet du inte vad det är så googla, mycket bättre!!



Njut av eran underbara tid nu!

2012-01-05 @ 20:44:30
Postat av: Linda

Älskade vän , så tycker jag absolut inte du ska känna. Håller med dom andra, njut så mycket du kan av den här tiden för den är kortare än du tror! Du kommer se ut som du gjorde igen, men just nu finns det viktigare saker i livet. Det ordnar sig tids nog :) Och kom ihåg, du e alltid vacker! Och ni har en jättefin son! <3 <3 <3 KRAM!!

2012-01-07 @ 14:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0