Nyårslöfte

Har du något nyårslöfte?
Om jag ska lova något inför 2012 så är det nog att inte sätta så höga krav på mig själv. Ofta får jag för mig att jag måste vara perfekt för att duga och att det är mitt fel om inte alla runt omkring mig är lyckliga. Samtidigt som jag ska se till att alla mår bra så måste det vara fint här hemma och jag måste se bra ut o.s.v. Men vi är bara människor och ingen är perfekt, definitivt inte jag! Tur är väl det egentligen för perfekt är ganska tråkigt och vad som är perfekt i en människas ögon kan vara helt fel i en annans... I alla fall så brukar jag inte klara av alla krav jag har på mig själv och då känner jag mig otillräcklig och dålig vilket leder till att jag blir sur och grinig och säkert inte ett dugg kul att vara med. Så år 2012 ska jag jobba på att känna att jag duger som jag är och att jag inte behöver klara allt alltid! Jag ska också försöka ta vara på varje dag, med det menar jag inte att jag ska göra så mycket som möjligt. Vad jag menar är att jag ska njuta så mycket som möjligt, se positivt på allt och vara glad för de små sakerna! Livet består ju trots allt mest av vardagar och jag vill inte vakna upp en dag och undra vart livet tog vägen. Det är mitt liv och jag har valt hur jag ska leva och vilka jag vill ha runt omkring mig så det tänker jag vara lycklig över.
År 2012 ska jag vara glad!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det tycker jag låter som ett bra nyårslöfte. Och kom ihåg att vi alla tycker om dig redan precis som du är, oavsett humör! :) Många kramar

2012-01-01 @ 20:07:49
URL: http://lekochbetong.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack! :-) Kram

2012-01-02 @ 12:38:25
URL: http://annnamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0