Unga mödrar

Jag sitter med en sovandes Oliwer i knät och tittar på unga mödrar. Har ni sett det någon gång? Just nu är det i alla fall en tjej som ska föda. Vattnet har gått och de ska sätta igång hennes förlossning eftersom inget händer. Då vill hon gå ut och röka! Barnmorskan kommer dit med nikotinprylar istället, men hon vill inte ha det för hon vill hellre gå ut och röka! Alltså jag blir upprörd, hur egoistisk får man vara? Stackars hennes lilla bebis!
Det är precis som en mamma vi såg i gamla stan för ett tag sedan. Hon hade sitt lilla barn i en bärsele och så rökte hon. All rök kom på barnet! För mig får folk röka hur mycket dom vill, men jag tycker inte att man ska utsätta små barn för rök. De kan ju inte gå därifrån och alla måste få välja själva!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Anneli

Mmm jag såg det.. Fattar inte att dom visar det på tv! Till och med blivande mormor står ju också och röker brevid. Helt sjukt! Det enda dom gör i det där programmet.

2012-01-11 @ 19:13:12
URL: http://lekochbetong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0