Jag kan själv!

Jag kan ha ganska svårt för när folk säger åt mig vad jag ska göra, eller att jag gör fel. Uttrycket: Kan själv, har jag använt mig av så länge jag kan minnas. Och när någon säger att jag gör fel är jag rädd för att dom tycker att jag är dålig. För man får ju inte göra någonting fel eller hur? Haha, jag vet själv hur dumt det låter och jag vet att det är helt okej att göra fel ibland för då lär man sig. Och om man inte vågar göra saker för att man är rädd att göra fel eller misslyckas så slutar det med att man nästan inte gör någonting.
Men även om det inte alltid verkar så, så lyssnar jag i alla fall och tar åt mig. Jag har därför t ex varit försiktig med situps sen jag fick rådet att inte göra såna nu efter att jag har fått barn. Även om jag tycker att det känns som om magmusklerna har hittat tillbaka på sin plats, för jag vill ju inte gärna förstöra min mage. Jag ska på ett möte med en sjukgymnast någon gång i februari som ska gå igenom hur man ska träna efter en graviditet. Det ska bli kul!
Så kom ihåg att när det verkar som om jag inte bryr mig om vad ni säger till mig så lyssnar jag och jag tar åt mig och jag lär mig! Även om jag ibland har svårt att visa det (eller erkänna det).

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0