Hej svejs!

Nu sitter jag i mammas soffa och är jättetrött! Kinderna bränner och är alldeles knallröda efter en dag ute i backarna! Vi kom upp till Östersund sent i torsdags, på vägen stannade vi och åt middag hos Adams mamma. Hans mormor var där också och jag fick jättefina vantar som hon hade stickat till mig! Och varma tofflor som jag skulle ha i fjällstugan! På fredagmorgon åt vi frukost tillsammans med mamma sen bar det iväg till fjällhalsen. Där väntade pappa, Helen, Hans och David på oss och våfflorna stod på bordet. Eller nej det gjorde dom inte, men tallrikarna stod på bordet och smeten var klar! Pappa och Helen har passat Oliwer både igår och idag så att jag och Adam har fått åkt snowboard och skidor. Det har varit jätteroligt, så när vi idag packade in oss i bilen för att åka hem från bydalen så kände jag mig lite ledsen. Jag är ju så gott som uppväxt i bydalsfjällen och nu är jag knappt där en gång per år. Men en vacker dag ska jag köpa en egen stuga i mitt paradis!
När vi kom tillbaka till mamma så var Daniel här och mamma hade lagat jättegod potatisgratäng! mums!
Vi kollade på melodifestivalen, eller alla fall jag och Oliwer medan de andra bar upp ett löpband som mamma hade köpt. Men det kändes ju som att man redan visste vilken låt som skulle vinna och det var ju lite tråkigt även om jag tyckte att det var rätt låt som vann. Fast jag älskar Mollys låt även om jag inte ville att den skulle vinna. Den är jätterolig att sjunga också!
Nej nu är det dags att gå upp och lägga sig för det kommer ju en ny dag imorgon.

Godnatt!

/Anna

Ja just det, Oliwer vände sig från mage till rygg helt själv igår. Han har gjort det massa gånger i soffan men det här var första gången han gjorde det på golvet! Stora duktiga killen! Han får nog höra 100 gånger om dagen hur duktig han är, haha. Men det är ju svårt att låta bli att säga det när allt han gör är så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0