Sommartid

Det här med sommartid är jobbigt! I alla fall att ställa om sig till sommartid. Men utan den hade vi inte haft vintertid då vi får sova en timme längre. Det är konstigt att man alltid mäter omställningen i sömn. Det gör alla fall jag. Så när det blir sommartid tänker jag att: nej inatt får jag sova en timme kortare. Man skulle ju lika gärna kunna sova lika många timmar som man alltid gör och istället tänka: att nej! nu får jag vara vaken en timme kortare eller ja! imorgon har jag en timme extra då jag kan göra något kul. Undrar om det beror på att man oftast ställer om klockan när man går och lägger sig eller direkt när man vaknar. En kompis till mig berättade en gång att hennes pappa (tror jag det var) sprang alltid runt och ställde om alla klockor hemma hos dom prick klockan tolv. För det var då man skulle ställa om klockan, sa han. Men om man ställer tillbaka klockan en timme när den slår tolv då blir den elva och alltså blir det igår igen. Det är ju lite konstigt! Så därför borde man vänta till klockan ett när man ställer tillbaka klockan. Fast det är väl egentligen ganska coolt att man kan göra så, sitta och vänta till tolv då det blir söndag sen ställer man tillbaka den och plötsligt är det lördag igen. Då kan man göra om sista timmen om det är något man vill göra annorlunda. Nästan som att resa i tiden. Haha, mycket skitsnack just nu. Men ganska roligt ändån!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0