4 månader, gips, bad och mys!



Igår blev våran lillkille 4 månader! Flera vänner har sagt till mig att njuta av varje sekund när han är liten t.o.m när han skriker bara för att det går så fort. Dom har rätt! Tänk att han är 4 månader och det händer så mycket hela tiden. Han blir stadigare och stadigare och mer och mer medveten om allt som händer runtomkring.
Vi firade i alla fall 4-månadersdagen genom att göra fotavtryck i gips. Han tyckte det var jättekul att stoppa ner fötterna i leran!

Så här blev resultatet. Man ser inte så bra på kortet och den trasiga lerformen ska såklart inte vara med heller. Jag ville inte röra gipset så mycket innan det har torkat ordentligt. Men ni ser kanske ändå?

Idag har vi varit på babysim! Jag hade min nya baddräkt som vi var och köpte igår. Det blev en helsvart, lite tråkigt men praktiskt! Man vet alla fall att den inte kommer bli genomskinlig när den blir blöt. Det var alltid ett bekymmer när jag gick i skolan minns jag. Vi badade så ofta och det var många baddräkter som blev genomskinliga efter ett tag. En del blev det redan första gången de blev blöt. Tjejernas värsta skräck, haha! Hur som helst så gillar jag min nya baddräkt så nu kanske Adam kan få med mig på badhus lite oftare. Men det viktiga idag var inte jag och min baddräkt utan Oliwer! Han tyckte det var roligt att bada. Man fick bara vara en förälder i vattnet åt gången så Adam och Oliwer började bada. Han var så duktig och när Adam höll honom som om han simmade bröstsim så sparkade direkt precis som det var tänkt att han skulle göra. Sen bytte vi av så att jag fick bada med honom också, vi fick träna ryggsim. Det var riktigt kul och efteråt var han helt slut!

Här är en bild på Shakira också bara för att hon är så söt och mysig!

Vi plockade inte undan kuddar och täcken på en gång efter att folk har sovit över. Det tyckte hon var perfekt eftersom det blev som en liten säng till henne. Så nu har jag inte haft hjärta att ta bort dom, men jag ska nog göra det snart för dom ligger framför min garderob vilket är lite besvärligt.


Myyyyyyys!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0