Egentligen borde alla hjälpa till

Jag såg just på "efter tio" en intervju med en familj som hade tagit emot ett ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan. Jag beundrar människor som öppnar upp sitt hem och välkomnar nya familjemedlemmar med öppna armar. Det krävs mycket för att göra det! Familjen berättade om att när de skulle gå och bada så tog han på sig shorts och t-shirt, sen frågade han om han kunde gå ut så. Mamman förstod inte varför han frågade det för hon tyckte att det var självklart. Men där han kom ifrån blev man skjuten av talibaner om man gick ut så. Det är svårt att förstå hur det finns människor som lever i en del andra länder. Vi har det så bra här i sverige och jämfört med många andras problem är ju våra problem bagateller. Men man kan bara utgå från sina egna erfarenheter och sitt eget liv när något händer och därför ska man absolut inte vifta bort ett problem som någon mår dåligt över genom att hänvisa till att det finns barn som växer upp i krig. Men jag tycker det är viktigt att man i alla fall vet hur bra man har det och jag tänker avsluta det här inlägget lika som jag började det. Jag beundrar människor som öppnar upp sitt hem och sina liv för att välkomna och hjälpa andra människor.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0