Dagarna går alldeles för fort...

Dagarna går alldeles för fort! Med den här farten fyller jag ju snart 40! Shit jag börjar bli gammal! Gaaaaaaaaaaaah! Ojoj, undrar om det var lite 30-årskris som just kom över mig? Haha! Jag har ärligt talat lite svårt att förstå att jag är 30 år. Jag var ju nyss 20, hur gick det här till?  Men det jag har upptäckt med livet är att man är alltid i den perfekta åldern för var man vill vara. Eller hur man nu ska förklara det.. När jag var barn älskade jag att leka och som tur var så behövde jag inte göra så mycket annat. Som tonåring var jag lite galen, tränade och tävlade massor och hade aldrig någon ro i kroppen för att bara sitta hemma en kväll. Och jag trivdes jättebra med det just då och tyckte att livet som vuxen verkade jättetråkigt! Nu är jag bra mycket lugnare, ganska lat faktiskt och skulle nog kunna sitta hemma i soffan framför tv:n en hel vecka utan problem, haha! Nej, men allvarligt så trivs jag utmärkt med mitt liv idag och även om det var roligt att vara 20 år så skulle jag inte vilja gå tillbaka dit nu. Jag har hittat min perfekta kille som jag har fått en underbar son med. Shakira har jag visserligen haft sen jag var 20 år, men hon är också med varje dag! Något jag har lärt mig med åren är: att bli vuxen innebär inte att bli tråkig, att bli vuxen innebär att du själv kan välja hur du vill leva!



Ojdå! Egentligen skulle jag bara berätta om vad vi har gjort idag, men jag råkade svamla iväg lite när jag tänkte på hur fort den här dagen har gått. Imorse följde Adam för första gången med till öppna förskolan. Allt är mycket roligare när han är med! Alex och Wilhelm följde också med. Vi hann inte vara där så länge innan det var dags för Oliwer att sova men vi hann vara med och dansa i alla fall och det var viktigast! Efter det hälsade vi på Jimmy och Ella och deras söta katt Frasse. Vi satt i solen på deras balkong och det var hur skönt som helst! Oliwer har varit ganska trött hela dagen idag, men även bebisar har väl dagar då de är piggare och dagar då de är tröttare. En liten goplutt är han i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0