Flytt och dop

Nu har vi kört första lasset till Hudiksvall och stuvat in det i Elinas källare eftersom vi inte har tillgång till lägenheten än. Vi har också varit uppe i Östersund och haft dop för Oliwer! Han döptes i Frösö Kyrka, tyvärr regnade det hela dagen, så man såg inte den vackra utsikten (som jag själv inte la märke till förrän jag varit därifrån massa år.) Det var jättemånga som kom och var med på Oliwers dop och jag tyckte att det var en riktigt rolig dag! Jag är så glad att så många ville komma och tänk att många reste långt bara för att fira Oliwer! Det uppskattas verkligen. Vi har tur som har så många fina snälla människor runt omkring oss! (även flera som inte var med.) Jag försökte hinna prata med alla på mottagningen men trots det känns det som om jag knappt hann prata med någon. Själva dopet gick förresten bra och Oliwer var glad och snäll hela tiden! Efter att en tjej hade sjungit solo i kyrkan så avslutade han låten med lite egen solosång och alla skrattade. Att göra sitt första sånguppträdandet i kyrkan vid 6 månaders ålder är inte dåligt! Min kusin Cassandra (8 år) passade också på att döpa sig samtidigt som Oliwer och hon var också jätteduktig! Hon stod ju ändå längst fram i kyrkan framför alla andra och fick vatten på huvudet medan alla kollade på.

Igår började Adam sitt nya jobb i Hudik medan jag, Oliwer och Shakira åkte tåget till Sthlm. När vi klev av på Centralen kryllade det av människor och Oliwer tyckte att det var jätteroligt! Han log och försökte charma alla. Tyvärr är folk så stressade och sura där så nästan ingen la märke till honom. Men jag älskar verkligen att han är så himla glad hela tiden och så positiv till alla nya upplevelser. Ni skulle ha sett honom det var precis som om han tänkte att: Åh, vilken rolig plats med så mycket roliga människor. Visst är allt det här helt underbart roligt! Livet är härligt! Han såg så lycklig ut där han satt i vagnen! Hoppas att han alltid kommer vara så positiv och att ingen någonsin suddar ut hans leende....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0