Att träna e livet!


Det händer mycket med kroppen när man är gravid och får barn. Jag har gått ner alla kilon jag gick upp och min mage försvann för länge sen. Jag kommer inte änns ihåg längre hur det kändes när jag gick runt med en stor mage. Jag minns bara att jag var så himla varm. Jag har haft tur som haft så lätt att bli av med alla mammakilon för jag vet hur mycket många andra får kämpa med det. Men allt handlar inte bara om kilon och jag kan inte säga att jag känner igen min kropp längre. Alla muskler var har ni tagit vägen? Och hur blev ni så korta att jag inte änns kan sitta på golvet med rak rygg och raka ben? Nu är det massa styrketräning och stretching som gäller för mig! Yoga varje vecka! Fast självklart kommer jag fortsätta med konditionsträning också. Det är viktigt att man varierar träningen och får med alla bitar! Som tur är så älskar jag att träna och ser det som en utmaning att komma i form igen. Jag är ju en tävlingsmänniska! Som nybliven mamma har jag inte tid att hänga i gymmet flera timmar i veckan som jag brukade göra förr. Istället kör jag lite i taget hemma i vardagsrummet, antingen när Oliwer är med eller efter att han har somnat. Än så länge har det funkat riktigt bra och det är roligt! Man behöver inte göra så stor grej av det, några minuter här och några minuter där och vips så är musklerna tillbaks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0