Nostalgi

Oj, vad länge sedan! Känns som igår jag lyssnade på alla dom här låtarna och samtidigt var det i en annan tid då jag var en annan person. Hur blev jag så gammal? Och hur hamnade jag här där jag är nu?
 
 
 Jag kom och tänka på den här låten pga allt vi läser i skolan just nu. Hur det sociala arbetet i Sverige är så individfokuserat, men ibland kanske det är samhället man måste förändra och inte en individ i taget.
 
Tell me what's wrong with society
When everywhere I look I see
Rich guys driving big SUVs
While kids are starving in the streets

No one cares
No one likes to share
I guess life's unfair

Is everybody going crazy? //
//  If you open your eyes
You'll see that something, something is wrong
 
 
 
HOPPA!
Den här låten handlar (för mig) om när jag var 23 år och flyttade till Stockholm. Jag var så less på mitt liv innan jag flyttade och tyckte att varje dag var likadan. Jag var livrädd att hela livet skulle rulla på och en dag skulle jag vakna upp, vara riktigt gammal och inse att jag inte hade gjort något av allt jag drömt om. Så jag tog mitt pick o pack och drog. Något jag är väldigt glad över idag, även om jag saknar Östersund väldigt mycket nu för tiden. Hur som helst hade jag fått tag på en etta vid islandstorget och jag brukade spela den här låten på hög volym och bara stå och hoppa som en galning i lägenheten, haha! Helt underbart var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0