Konstigt...

Vad lätt det är att man bara flyter med i livet och att allt bara blir som det blir...
Det är bara jag som kan bestämma över hur mitt liv ska se ut, över vad jag ska göra och hur jag vill vara. Jag har väldigt lätt att glömma bort det ibland och bara göra det som passar in i alla andras scheman och det som jag tror förväntas av mig. När jag gör det slutar det alltid likadant, med en kraschlandning.. Jag behöver mycket egentid, ibland känns det som om jag behöver mer egentid än alla andra människor i hela världen för att jag ska må bra.
När jag glömmer bort att säga stopp, stanna upp och andas blir jag stressad, sur och grinig hela tiden och ingenting är roligt utan allt känns som måsten. Ungefär som att man måste gå på jobbet..
Därför måste jag stanna upp och påminna mig själv om att det är jag som bestämmer över mitt liv! Det är viktigt att jag ser till att göra det som jag vill göra, även om det bara är en sån liten sak som att sitta på balkongen och måla naglarna eller ta en joggingtur. Det är dom små sakerna som ger mig energi och glädje så att jag orkar med allt annat och njuter av livet istället för att bara stressa igenom hela livet med ett smockfullt schema där jag bockar av en grej efter en annan och bara väntar på nästa rast som aldrig kommer eftersom den inte står med på schemat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0