Så himla bra!

Jag har haft det så himla bra hemma i Jämtland! Först blev det en mysdag med mamsen. Sen åkte vi till Bydalen, pappa hade hyrt en stuga i fjällhalsen. Vi åkte snowboard och skidor, grillade korv och körde skoter. Daniel tog med en gitarr som han spelade på och jag sjung. Riktigt fjällmys! Jag försökte också spela men det gick sådär. Jag och Oliwer var ungefär lika duktiga. Men om han fortsätter träna kommer han bli en grymt bra gitarrspelare vill jag lova! Vi bastade också och spelade spel. Jag måste säga att mina brorsor är världens bästa! Hans och David är hela tiden så gulliga med Oliwer och hjälper oss jättemycket! I lördags åkte vi tillbaka till stan igen och på Söndag förmiddag åkte vi och mamma till badhusparken för att leka. Det var en riktigt fin vinterdag! Vi har haft tur med vädret hela tiden när jag tänker efter, fast det har varit lite kallt. I alla fall såg vi Alpackor i badhusparken. Jättesöta! Fast Oliwer tyckte att det var roligare att kolla på en traktor som stod där. Sen åkte han och jag släde efter en häst ute på isen. Vi mös ner oss under en filt och Oliwer var nära att somna när vi gled fram på isen och bjällran runt hästens hals plingade för varje steg. Vi hann också med ett besök hos min mormor, innan vi åkte tillbaka till mamma och somnade på soffan.
Det har varit så härligt och jag har inte tänkt på skolan eller sommarjobb någonting! Helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0