bullbak!

Idag bakar jag och Oliwer bullar. Jag kan säga att det är ungefär tre gånger så mycket jobb med hans hjälp. Det blev lite omvägar och lite omständigare att handla det som saknades. Sen var hela köket fullt med deg och mjöl. Så jag måste både städa och tvätta hans kläder. Men det är så himla kul så det är värt det! Just nu ligger han och sover. Jag har bakat ut två plåtar som står på jäsning och strax ska in i ugnen. Men jag har sparat en bit deg till honom så han också får vara med och baka färdigt. Vet ni att han var så söt när han åt lunch. Jag pillade bort lite deg som satt fast i hans hår. Då spände han ögonen i mig och sa Min! (eller man som han uttalar det). Vad är det som är din, frågade jag Då pekade han på håret och sen på degen som jag hade tagit. Är det din deg i håret? Då nickade han nöjd. Haha! Bra att ha lite extra deg där ifall man behöver den sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0