Lördag

Imorse åkte Adam och Oliwer iväg till Oliwers farfar för att hälsa på och byta till vinterdäck. Så jag fick en lång sovmorgon och massa egentid för att bara vila! Konstigt nog har jag fått så svårt att bara slappa efter att jag blev mamma. Förr hade jag inga problem med att ligga på soffan en hel dag och göra absolut ingenting. Men nu känner jag att jag måste passa på att städa, plugga, träna och göra hundra andra saker som jag inte vill göra när jag kan vara med Oliwer. Men jag behöver verkligen vila, så jag försöker tvinga bort alla såna tankar och bara ligga här. Jag starta någon riktig tjejfilm och titta på!

Över till något helt annat! Nu har jag äntligen fått börja jobba lite på praktiken! Jag har fått två egna elever! Alltså jag fick ha samtal själv med två elever igår och båda ska komma tillbaka och prata med mig nästa vecka! Det första samtalet kändes inte så bra, vi visste inte att hon skulle komma så jag var inte förberedd. Jag frågade henne om massa saker men sen blev det helt tomt i huvudet på mig. Förhoppningsvis tyckte hon att det kändes bättre än vad jag gjorde. . Förhoppningsvis kände hon att jag finns där för att hjälpa henne och att jag bryr mig! Men ingen kan ju vara proffs första gången. Jag har alla fall förberett mig nu tills nästa gång vi ses! Det andra samtalet jag hade kändes jättebra! Jag trivs jättebra och som det känns nu skulle jag gärna fortsätta arbeta som skolkurator!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0